mandag 30. mai 2011

Ødelagt av helsevesenet - mine tanker

Hjerte banker og pulsen stiger kraftig i det jeg leser oppslaget i VG i dag.

Bildene de viser er så sterke - bildene viser mange triste skjebner og har brent seg fast i meg.
Ulike historier, men vi går alle samme vei. Vi som fikk livet ødelagt og hverdagen så vanskelig.

Si meg; hvordan skal jeg kunne gå videre i livet uten smaken av bitterhet og sinne i munnen? Når jeg ikke engang har fått så mye som en beklagelse fra de som frarøvet meg så mye og satt meg i den tilværelsen jeg nå lever i.
Min situasjon er ikke unik, det har jeg nevnt før i bloggen. Og i dagens VG har vi beviset.
Vi er mange som har blitt glemt, oversett, ignorert, hånet, tråkket på - ja uendelig mange - altfor mange....

De som er ansvarlige - hvem er nå de da? Er det legene? helsevesenet?
De er mennesker de og tenker jeg, og mennesker gjør feil.
Hva med de folkevalgte? Jeg sier folkevalgte fordi de er valgt av oss!

Det er de som får utdelt makta, det er de som forvalter godene og skal se til at systemet skal fungere.

Kjære Helseminister,

Takk for brev jeg fikk fra deg med svar på mine spørsmål vedrørende feilbehandling av pasienter, og dine trøstende ord når det gjeld mitt møte med helsevesenet og min sykdom.
Dessverre så er ordene ikke lenger verdt papiret det ble skrevet på. Det skuffer meg å se politikere som er så tafatte og handlingslammet som dere er, sittende regjering.
Nå kreves handling, konkrete tiltak og gjennomførende plan for at flere skal slippe å lide samme skjebne som oss.
Ta lærdom av oss som har vært i gjennom dette, om vi ikke ble hørt på før så hør på oss nå!

3 kommentarer:

  1. Vil bare applaudere innlegget ditt. Forstår så godt hva du her skriver om og håper at det skjer en endring snart! Det er på tide at vi blir hørt!

    Klemmer fra LH :)

    SvarSlett
  2. Jeg forstår ikke at ikke flere mennesker går på barrikadene når det gjelder helsevesenet i Norge. Her blir det gjort feil etter feil, det blir slått opp stort i mediene, men ingenting skjer.

    Helseministeren synes det er vondt hva hun leser i VG, men hva forandrer seg? Jeg håper at folk ved neste valg tar tak i dette og velger de politikerne som kanskje kan forandre noe på dette skakkjørte helse-Norge vi har i dag.

    SvarSlett
  3. Jeg kunne ikke vært mer enig - men dessverre tror jeg ikke det hjelper med maktskifte ved neste valg. Vi blir vel igjen vitne til store ord - og ingen endringer som gjør situasjon bedre.

    I første omgang synes jeg menneskene som vi har lest om er modige som står frem i media. De gir den brutale hverdagen et ansikt. Hva Helseministeren gjør etter dette er jammen ikke godt å si...

    Jeg ønsker veldig å belyse saken og kjempe for å bli hørt - jeg vet bare ikke i hvilket ende å starte og egentlig hvordan ;).

    Det gleder meg å se at folk er engasjerte da.

    Takk for kommentarer.

    SvarSlett

Satt pris på om du la igjen spor etter deg.